неділя, 3 травня 2020 р.


Добрий ранок! Продовжуємо працювати. Прошу сумлінно виконувати завдання Йдемо до завершення навчального року. Бажаю успіхів!

4 квітня Понеділок
Літературне читання
Узагальнення і систематизація знань за розділом «Прийди, весно, з радістю!»
Запитання і завдання с. 171
Перевір свої досягнення
Попрацюй за тестами https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=731620

4 квітня Понеділок
Математика
Знаходження числа за його частиною. Розв’язування задач . Розв’язування нерівностей
 Сьогодні  ви навчитеся розв’язувати задачі на знаходження числа за його частиною.
IV. Вивчення нового матеріалу
Колективне розв’язування задачі за кресленням (с. 156, завдання 1036)
— Скільки четвертих частин у цілому? (Чотири)
— Яка довжина 1  відрізка? (18 мм)
                            4
— Якщо в цілому відрізку 4 таких частини по 18 мм, то треба по 18 мм взяти 4 рази. Якою арифметичною дією дізнаємося про довжину цілого відрізка? (Дією множення.)
Розв’язання
18 • 4 = 72 (мм)
Відповідь: 72 мм.
— Що означає число 18? (Довжина однієї частини.)
— Що означає число 4? (Кількість частин у цілому.)
— Що означає число 72? (Величина цілого)
— Якою дією ми дізналися про величину цілого? (Дією множення.)
— Як знайти величину цілого за величиною його частини? (Треба величину частини помножити на кількість частин у цілому.)
Висновок. Щоб знайти число за величиною його частини, треба величину частини помножити на кількість частин у цілому.
1)    Завдання 1037 (с. 156).
2)    Завдання 1038 (с. 156).
Робота над задачею (с. 156, завдання 1039)
— Що означає число 9? (Скільки медалістів у випускному класі.)
— Що ще означає число 9? (Величину 1  учнів у класі.)
                                                                   3
— Що означає число 1  ? (Яку частину учнів становлять медалісти.)
                                3
— Що означає знаменник 3? (На скільки рівних частин поділили кількість усіх учнів.)
— Що означає чисельник 1? (Скільки таких частин взяли.)
— Що треба знайти в цій задачі? (Кількість учнів у класі.)
— Як в математиці позначають ціле? (1)
— Що треба знайти в цій задачі? (Треба знайти число за величиною його частини.)
— Як знайти число за величиною його частини?
Розв’язання
9 • 3 = 27 (учн.)
Відповідь: 27 учнів у випускному класі.
 Задача (с. 157, завдання 1040)
 Розв’язування нерівностей (с. 157, завдання 1041)
 Задача (с. 157, завдання 1041)
Домашнє завдання
С. 157, завдання 1044; 1045.

4 квітня Понеділок
Українська мова
Закріплення вивченого про часові форми дієслова
Вправа 437, с. 174
— Прочитайте текст. Визначте його головну думку.
— Поясніть, як ви розумієте виділені слова.
— Випишіть дієслова. Визначте їх час. Допишіть форми майбутнього часу.
Вправа 438, с. 174 (усно)
— Прочитайте. Про кого йдеться в цьому тексті?
— Доповніть текст про те, що роблять мамині руки.
— Доберіть до тексту заголовок.
Вправа 439
Запишіть вірш, замінюючи подані дієслова дієсловами минулого часу.
Тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=579146
Д/з вправа 440

5 квітня Вівторок
Природознавство
Кровоносна система. Бережне ставлення до серця та його тренування
Сьогодні  ви дізнаєтеся про кровоносну систему, необхідність бережливого ставлення до серця та його тренування.
1. Робота за підручником (с. 157–159)
2. Практичне завдання. Вимірювання частоти пульсу
— Нащупайте у себе на лівій руці пульс. Легенько притисніть судину, щоб відчути ритмічні поштовхи току крові.
— Полічіть свій пульс, тобто встановіть, скільки разів за 1 хвилину скорочується серце. Зробіть висновок щодо частоти свого пульсу.
 Цікаво знати!
— Кров — неначе швидкий потік, що омиває тіло. Вона переносить поживні речовини з їжі, яку ми споживаємо, до кожної частини твого тіла. Вона також допомагає тілу боротися з мікробами. В організмі дитини — 3 л крові; в організмі дорослої людини — 5–6 л крові, а в немовлят — до 1 л. Якщо скласти довжину всіх кровоносних судин однієї людини, утвориться лінія завдовжки 100 тисяч кілометрів. Нею можна два з половиною рази огорнути Землю. Яким би ти не був на зріст, твоє серце трохи більше від твого кулачка.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=613380
 Домашнє завдання
С. 157–159

5 квітня Вівторок
Математика
Ділення з остачею (ознайомлення). Порівняння числових значень виразів. Розв’зування задач
Задача (с. 158, завдання 1047)
Це задача розв’язується  дією ділення
 20 : 6.
Але знайти значення цієї частки швидко не можна, тому що не існує такого числа, яке при множенні на 6 дає 20. Виникає проблемна ситуація.
Пропоную її розв’язати засобом практичних дій.
— Скільки потрібно взяти олівців, щоб покласти в першу склянку? (6) Візьміть 6 олівців і покладіть їх у першу склянку.
— Чи всі олівці ми розклали? (Ні, не всі.)
— Візьміть ще стільки олівців, щоб покласти у другу склянку. Скільки потрібно взяти олівців? (6) Беремо 6 олівців і кладемо у другу склянку.
— Чи всі олівці ми розклали? (Ні, не всі.)
— Візьміть ще стільки олівців, щоб покласти у третю склянку. Скільки потрібно взяти олівців? (6) Беремо 6 олівців і кладемо у третю склянку.
— Чи всі олівці ми розклали? (Ні, залишилося 2 олівці.) Чи можна їх покласти у четверту склянку? (Ні, тому що треба розкладати по 6 олівців у кожну склянку, а тут лише 2.)
— Скільки ми отримали склянок з олівцями? (Три склянки по 6 олівців у кожній.)
— Скільки олівців залишилося? (Залишилося 2 олівці.)
— Розв’язання цієї задачі можна записати так
: 20 : 6 = 3 (ост. 2)
 — ми виконали ділення з остачею, тут: 20 — ділене, 6 — дільник, 3 — частка, 2 — остача. Цей запис читають так: 20 поділити по 6, у частці буде 3 і в остачі 2.
 Виконання ділення з остачею, спираючись на практичні дії
(с. 158, завдання 1048)
 Порівняння прикладів на ділення націло і ділення з остачею
(с. 158, завдання 1049)
12 : 3 = 4                           16 : 4 = 4
13 : 3 = 4 (ост. 1)            18 : 4 = 4 (ост. 2)
Висновок: в остачі отримуємо число, яке показує, на скільки ділене більше за число, яке ділиться на дільник націло, а в частці отримуємо те саме число, що й при діленні націло.
Робота над задачею (с. 159, завдання 1051)
— Скільки окремих квадратів можна скласти з 11 однакових паличок? Щоб дізнатися, скільки окремих квадратів можна скласти з 11 однакових паличок, треба 11 поділити на кількість сторін квадрата, тобто на 4.
11 : 4 =?
8 : 4 = 2
11 – 8 = 3, тому 11 : 4 = 2 (ост. 3)
— Скільки квадратів можна скласти? (Два квадрати, і ще залишиться 3 палички.)
3. Робота над задачею (с. 159, завдання 1052)
— Скільки окремих трикутників можна скласти з 11 однакових паличок?
11 : 3 = 3 (ост. 2)
9 : 3 = 3
11 – 9 = 2
(Три окремі трикутники можна скласти з 11 паличок, і ще 2 палички залишаться.)
4. Порівняння значень виразів (с. 159, завдання 1053)
 Домашнє завдання
С. 159, завдання 1055; 1056.

6 квітня Середа
Літературне читання
Контрольна робота. Робота з літературним твором
Колючі гості

Це було восени, коли з дерев уже осипалося листя. Гуляючи в саду, Христинка помітила, що під яблунею сидить їхня кицька Мурочка й щось розглядає. Дівчинка підійшла до неї й питає:
- Що ти тут видивляєшся, Мурочко? Мишку хочеш упіймати?
Та не звернула на Христинку ніякої уваги й продовжувала пильно дивитися на купку жовтого листя під яблунею.
Стала придивлятися до тієї купки й Христинка. І раптом помітила, що листячко ніби дихає, ворушиться. Ой, що там?
Христинка мерщій - до мами, яка поралася на городі, привела її до яблуні.
- Там хтось є, - показала рукою на купку листя, що дихало.
Мама взяла гіллячку, обережно розгребла його, а там – їжак. Стомився за ніч, блукаючи, і вмостився під яблунею відпочити.
- Ой, гарнесенький який! – плеснула в долоньки Христинка.
Їжачок і справді був симпатичний.
Мама передала Христинці гіллячку.
- Ти постережи його, щоб не втік, а я молока принесу, пригостимо.
Принесла, налила в блюдечко й поставила перед їжачком:
- Пий!
Їжачок посидів хвилинку, принюхуючись, а потім устромив носика в блюдечко й почав пити.
Мурка, що сиділа тут же, біля Христинки, побачила таке й теж захотіла поласувати молочком. Тільки підкралася до блюдечка, а їжачок на неї як чмихне, вона й відскочила.
Вихлебтавши молоко, їжачок подивився на Христинку та її маму блискучими намистинками очей, ніби подякував за частування, і поваго пошелестів від них.
Увечері, відчинивши двері веранди, Христинка загукала:
- Мамо! Мамо! А до нас гості!
Біля східців вона побачила двох великих і троє маленьких їжачків. Це їжак, якого вони з мамою пригостили уранці молоком, привів до них вечеряти свою сім’ю.
Налили у велику тарілку молока й поставили перед їжаками. Всі п’ятеро одразу ж обступили тарілку й ну дружно смакувати.
Після того сім’я їжачків приходила ще кілька разів, і Христинка з мамою охоче пригощали усіх свіжим молоком.
Аж ось випав перший сніг. Їжаки не показувалися.
- Залягли на зиму спати, - пояснила Христинці мама.
І дівчинка почала чекати весни, щоб знову побачити своїх друзів.

( Віра Оберемок)

1. До якого жанру належить прочитаний твір?
варіанти відповідей
1)    Вірш
2)    Казка
3)    Оповідання
4)    повість
Запитання 2
Продовж речення словами з тексту
Події в тексті відбувалися пізньої осені, тому що
варіанти відповідей
1)    було вже холодно.
2)    бо з дерев уже осипалося листя.
3)    сонце світило, але не так вже гріло.
4)    йшов холодний осінній дощ.
Запитання 3
Що робила мама дівчинка на городі?
варіанти відповідей
1)    поливала яблуні
2)    поралася
3)    полола огірки
Запитання 4
Де сиділа кицька Мурка?
варіанти відповідей
1)    під кущем
2)    під дахом
3)    під яблунею
4)    на лавці
Запитання 5
Кого знайшла Христинка і мама?
варіанти відповідей
1)    мишку
2)    кицьку
3)    їжачка
Запитання 6
Що принесла мама їжачкові?
варіанти відповідей
1)    миску з молоком
2)    яблучка
3)    блюдечко з молоком
4)    шматок м'яса
Запитання 7
Які слова не належать Христині?
варіанти відповідей
1)    Що ти тут видивляєшся?
2)    Залягли на зиму спати.
3)    Мишку хочешь упіймати?
4)    Ой, гарнесенький який?
Запитання 8
Скільки їжачків обступило тарілку з молоком?
варіанти відповідей
1)    один
2)    двое
3)    троє
4)    п'ятеро
Запитання 9
Речення - І дівчинка почала чекати весни, щоб знову побачити своїх друзів. - це
варіанти відповідей
1)    зачин
2)    основна частина
3)    кінцівка
Запитання 10
Продовж речення словами з тексту.
Очі їжачка були схожі на
варіанти відповідей
1)    блискучі вуглинки
2)    блискучі перлинки
3)    блискучі намистинки
4)    блискучі камінчики
Запитання 11
Прочитай складений до тексту план. Який пункт плану зайвий?
варіанти відповідей

1)    Кицька під яблунею.
2)    Знахідка у листі.
3)    Порятунок їжачка.
4)    Гостинець для їжачка.
5)    Колючі гості.
Запитання 12
 У якому розділі книги можна помістити прочитаний твір?
варіанти відповідей
1)    Світ дитинства в поезії та прозі
2)    Сторінки книги природи.
3)    Моя сім'я, моя родина.

6 квітня Середа
Математика
Ділення з остачею. Співвідношення між остачею і дільником
Ознайомлення з алгоритмом ділення з остачею (с. 160, завдання 1057)
Пам ’ятка «Ділення з остачею»
1) Називаю всі числа, менші за ділене, які діляться на дільник націло.
2) Найбільше з них ділю на дільник і результат записую в частці.
3) Віднімаю знайдене число з діленого, отримую остачу. Записую в дужках.
Робота над задачами 1058, 1059, 1060 (с. 160)
 Розв’язування рівнянь (с. 160, завдання 1061)
Складання виразів (с. 160, завдання 1062)
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=627448
Домашнє завдання
С. 160, завдання 1064; 1065.

6 квітня Середа
Українська мова
Написання частки не з дієсловами. Розбір дієслова як частини мови
Вправа 441 с. 176
— Прочитайте вірш Дмитра Павличка. Розкажіть, до чого закликає автор?
— Зверніть увагу на те, як пишеться слово не з дієсловами.
Заучування правила (с. 176)
 Збагачуємо словниковий запас (вправа 442, с. 176)
— Прочитайте прислів’я. Яку спільну думку в них висловлено?
— Спишіть, підкресліть дієслова з не.
4. Робота над вправою 443, с. 176)
— Чи знаєте ви правила для учнів? Уставте пропущені дієслова і прочитайте.
— Запишіть правила і дотримуйте їх.
5. Збагачуємо словниковий запас (вправа 444, с. 177)
— Прочитайте прислів’я. Як ви їх розумієте?
— Спишіть. Дієслова з не підкресліть.
— Зробіть аналіз дієслів першого речення у поданій послідовності
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=802848
Д/з Впр 445 Завчити правило с. 176

7 квітня Четвер
Природознавство
Шкіра. Значення шкіри для організму людини. Збереження шкіри
Сьогодні  ви дізнаєтеся про шкіру та її значення для організму людини, догляд за шкірою.
1. Робота за підручником (с. 160–162)
— Пригадайте, що вам відомо про шкіру.
— Пригадайте! Який вигляд мають покриви тіла в різних тварин?
— Поміркуйте! Для чого потрібна шкіра?
— Запам’ятайте! До покривів тіла належать шкіра та її похідні, які захищають організм від впливів зовнішнього середовища. Похідні шкіри — це нігті й волосся.
Практична робота. Дослідження ознак шкіри
1) Розгляньте шкіру на своїй руці. Доторкніться до неї. Яка шкіра на дотик? Візьміть пальцями шкіру зовнішнього боку руки. Спочатку відтягніть її, а потім — відпустіть. Що ви можете сказати про шкіру?
2) Проведіть пальцем по лобі, а потім доторкніться пальцем до чистого скельця або люстерка. На ньому залишилася жирна пляма. Звідки вона взялася?
3) Розгляньте шкіру через лупу. Знайдіть маленькі отвори — пори. Поміркуйте, яке значення вони мають?
— Шкіра м’яка, гладенька, пружна, тому вона не заважає нам рухатися.
Висновки
- Шкіра має захисне і видільне значення та регулює температуру тіла.
- Необхідно постійно дбати про чистоту своєї шкіри, волосся і нігтів.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=386581
Домашнє завдання
С. 160–162.

7 квітня Четвер
Літературне читання
Вступ до теми «Візьму перо і спробую». Анатолій Костецький « Імена», «Дивна звичка»
Сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ.
— Прочитайте вступну статтю до розділу (с. 172).
Опрацювання вірша Анатолія Костецького «Імена» (с. 173)
Прочитайте вірш, виділяючи голосом придумані автором назви.
Поміркуйте, за якими ознаками автор волошку назвав голубинкою, дітей — любенятами, тополю — лопотулею, а бабусю — любусею?
Гра «Добери риму»
Гра «Диктор телебачення»
Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.
Опрацювання вірша Анатолія Костецького «Дивна звичка» (с. 174–175)
Прочитайте рими, які добирав хлопчик. Які з них видалися вам смішними, несподіваними? Які б рими дібрали ви?
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=881166
Д/з Виразно читати вірші (с. 173–175). 

8 квітня П’ятниця
Літературне читання
Микола Носов «Як Незнайко складав вірші»
Перечитайте текст (с. 175–179).
Попрацюйте за запитаннями і завданнями с.179
  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=273548
Д/з Намалюйте ілюстрацію до одного з епізодів.

8 квітня П’ятниця
Математика
Перевірка ділення з остачею. Знаходження частини від числа
 Робота за таблицею в парах (с. 161, завдання 1067)
— Перевірте, чи правильно знайдено остачі при діленні на 2; 3; 4; 5, та зробіть висновок.
— Якими цифрами закінчуються числа, які діляться на 2 без остачі? А на 5?
— Порівняйте найбільшу остачу з дільником. Зробіть висновок.
Висновок. Остача менша від дільника.
с. 161, завдання 1068
Яка найбільша остача може бути при діленні на 7; на 9?
Висновок: При діленні остача завжди менша за дільник. Від цього моменту, виконавши ділення з остачею, учні перевіряють, чи отримана остача є меншою за дільник. Якщо остача більша за дільник, то ділення можна продовжити.
Висновок. Кількість остач (з нулем) дорівнює дільнику. Отже, при діленні на 5 можуть бути п’ять остач: 0; 1; 2; 3; 4; при діленні на 7 — 0; 2; 3; 4; 5; 6.
 Робота над задачею 1069 с. 161
2. Розв’язування нерівностей (с. 161, завдання 1070)
— Доберіть значення змінних, щоб нерівності були істинними.
х • 6 < 86 – 58; х • 6 < 28; 4 • 6 < 86 – 58
х : 7 > 42 : 7; х : 7 > 6; 49 : 7 > 42 : 7
64 – х < 34; 64 – 32 < 34
Задача  1071
Перевірка дії ділення з остачею (с. 162, завдання 1076)
— Використовуючи вирази на ділення, складіть рівності.
— Як перевірити правильність ділення з остачею? Перевірка здійснюється за алгоритмом.
Пам’ятка
Перевірка ділення з остачею
1) Множу отриману частку на дільник.
2) Додаю до отриманого добутку остачу. 
3) Порівнюю знайдене число з діленим: якщо це число дорівнює діленому, то ділення з остачею виконане ПРАВИЛЬНО.
— Якщо при додаванні остачі до добутку частки й дільника отримаємо ділене, то ділення виконане правильно.
 Завдання 1077
— Не обчислюючи, знайдіть помилки.
42 : 6 = 6 (ост. 2) 55 : 6 = 9 (ост. 1) 54 : 7 = 7 (ост. 5) 74 : 9 = 8 (ост. 2)
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=528207
Домашнє завдання
С. 163, завдання 1081; 1082.

8 квітня П’ятниця
Українська мова
Закріплення знань про дієслово як частину мови
Впр. 446 – 448
 Вправа 446, с. 177–178)
— Прочитайте текст. Це опис, розповідь чи міркування?
— Випишіть з тексту дієслова, у дужках напишіть до них питання. Визначте час.
Вправа 447, с. 178–179)
— Прочитайте текст. Які власні назви в ньому вжито?
— Випишіть з тексту дієслова теперішнього часу. Утворіть від них форми минулого. Поставте питання до утворених дієслів.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=997591

Д/з Впр 449

8 квітня П’ятниця
Зарубіжна література
Вірші – небилиці. Едвард Лір « Дід і чайник», « Нове вбрання»


Немає коментарів:

Дописати коментар

 Третій день - День дружби. Малювали портрети друзів \\   Виготовили візитівку класу "Наш клас - дружна сім'я" Вирізали долонь...